Annak érdekében, hogy a közúti árufuvarozás követhető, biztonságos és eredményes legyen, az évtizedek során komoly feltételrendszert alakítottak ki a különböző hatóságok.

A magyar fuvarozóknak pedig nemcsak a hazai, hanem az uniós jogszabályokat és előírásokat is figyelembe kell venniük. Ezek meghatározzák, hogy kik végezhetik el az árutovábbítást, és hogy minek kell teljesülnie a feladat elvégzésekor.

GKI tehergépkocsi vezetői alapképzés

GKI tehergépkocsi vezetői alapképzés

Törvényi előírások

Az első és legfontosabb dolog, hogy árufuvarozást csak az a gazdasági társaság végezhet, amelyik engedélyt kapott erre a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.

Célszerű ismerni, még fontosabb betartani két hazai törvényt: az 1988. évi I. törvény mellett a 261/2011 (XII. 7.) Korm. rendeletet “a díj ellenében végzett közúti árutovábbítási, a saját számlás áruszállítási, valamint az autóbusszal díj ellenében végzett személyszállítási és a saját számlás személyszállítási tevékenységről, továbbá az ezekkel összefüggő jogszabályok módosításáról”.

Az uniós jogrendszer alapját a Római szerződés “közlekedés” című fejezetének cikkelyei képezik, ezután még egy sor szabályozást léptettek életbe, aminek pontosabb megismeréséhez érdemes egy jogász segítségét kérni.

Fuvarokmányok

Az előírt engedélyekkel rendelkező gazdasági társaságnak előírt feltételekkel rendelkező sofőrökre van szüksége, akik szakmai és egészségügyi szempontból is megfelelnek az előírásoknak.

A fuvarozás elvégzésekor pedig pontosan ki kell tölteni a szükséges fuvarokmányokat, amiket hatósági ellenőrzéskor be is kell mutatni.

Hasonló cikkek

Elveszett tachográf chipkártya pótlása Az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135/98/EK Európai Uniós Rendelet, valamint a 35/2006. (V...
Külföldön, belföldön… Az európai gazdaság legfőbb húzóereje továbbra is Németország, ahol sok más szakma mellett, folyamatosan hiány van nemzetközi gépkocsivezetőből is, de...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
GKI tehergépkocsi vezetői alapképzés A tehergépkocsi vezetői alapképzés megszerzésére kötelezett minden, a közúti közlekedésben részt venni szándékozó, C, C1, alapkategóriájú vagy C+E, C1...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!