Az áruszállítás csak akkor történhet meg biztonságosan, ha a rakomány megfelelően rögzítésre kerül. A kérdés már csak az, hogy mi is a megfelelő rögzítés, és hol lehet elsajátítani annak fortélyait.

Rakományrögzítés tanfolyam

Rakományrögzítés tanfolyam

Miért fontos az áruk megfelelő rögzítése?

Erre a kérdésre a legkézenfekvőbb válasz, hogy elkerüljük a baleseteket, illetve az esetlegesen ebből következő környezetszennyezést. Amennyiben ugyanis az árut figyelmetlenül, nem a rá vonatkozó előírások szigorú betartása mellett rögzítjük, úgy egy éles kanyar vagy egy hirtelen fékezés során felborulhat, súlyosabb esetekben le is eshet a gépjárműről, ami balesetveszélyes.

Milyen szabályok vonatkoznak az áruk rögzítésére?

Ez természetesen függ az áru jellegétől, de vannak olyan általános szabályok, amelyeket semmiképpen nem hagyhat figyelmen kívül a rakodást végző személy, illetve a sofőrnek is érdeke, hogy csakis szakszerűen rögzített áruval induljon el – a saját és utastársai biztonsága érdekében.

Fontos, hogy mindig az adott rakománynak leginkább megfelelő módot és eszközt kell kiválasztani, hiszen az egyik áruhoz jó lehet a műanyagszálas heveder, de például egy nehéz munkagéphez a láncos rakományrögzítők ajánlottak.

Ismerni kell a szabályokat

A rakomány rögzítése csak abban az esetben történhet meg biztonságosan, ha az azt végző személy(ek), illetve a sofőr – akinek minden esetben ellenőriznie kell a rögzítés szakszerűségét – tisztában vannak mind a rögzítés módozataival, mind pedig a különféle rögzítőanyagok sajátosságaival.

Ezeket az ismereteket mindenki könnyedén elsajátíthatja egy rakományrögzítési ismeretek tanfolyamon, ahol minden szükséges – így elméleti és gyakorlati – tudást megszerezhetnek az érdeklődők.

Hasonló cikkek

GKI vizsga menete – elmélet és gyakorlat A GKI képzések fajtái A közúti fuvarozásban dolgozó járművezetők munkavégzésének feltétele az Európai Unióban a GKI (Gépjárművezető Képesítési Igazol...
Mi az a Ro-Ro? A Ro-Ro az angol Roll-on/Roll-off kifejezés rövidítése. Arra utal, hogy ezen kombinált szállítási mód alkalmazásakor a közúti szállítójárművek "saját ...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
Tehergépkocsi-vezetői képzés Európában egységes tematikájú személyfuvarozási GKI-s oktatásunk a 261/2011 (XII.07.) Korm. számú rendelet 20. §.(1) c) pontja, 21.§-a, és a 2. számú ...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!