Bár 2013. szeptember 10. óta kizárólag egy a szakmai képesítést igazoló GKI kártya birtokában lehet buszt vezetni; 2014. július végi adatok szerint a sofőrök negyedének még mindig nincs GKI kártyája.

2013 szeptembere óta nem lehet GKI kártya nélkül buszt vezetni

Egy 2007-ben hatályba lépett rendelkezés szerint a buszvezetői jogosítványt 2009 után megszerző sofőröknek részt kell venniük egy szakmai alapképzésen ahhoz, hogy hivatalosan is buszsofőrként dolgozhassanak. Illetve, legalább 5 évente meg kell ismételniük a továbbképzést, ami rövidített tanfolyamot és könnyített vizsgát jelent (Csak teszteket kell kitölteni.). A türelmi idő 2013. szeptember 10-én járt le; azaz a szabályok szerint azóta nem vezethet buszt olyan sofőr, aki nem szerezte meg a GKI igazolványt. Ebből a szempontból mindegy, hogy a D1, a D1+E, a D vagy a D+E kategóriás jogosítvánnyal rendelkező buszvezető belföldre vagy külföldre szállít utasokat; illetve, hogy tevékenységét egy cég alkalmazottjaiként vagy vállalkozóként végzi.

GKI kártya

GKI kártya

Kinek nem kell GKI kártya?

Nincs szüksége GKI kártyára annak a sofőrnek, aki olyan járművet vezet, amely valamilyen rendvédelmi szerv, a tűzoltóság, a katasztrófavédelem vagy a honvédség tulajdona; sebessége legfeljebb 45 km/h; forgalombiztonsági vizsgálat alatt áll; gépjárművezető-képzésre használják; vagy nem vesz részt a közúti közlekedésben. Minden más esetben azonban szükség van a GKI kártyára. Ennek ellenére 2014 júliusának végéig 30 ezer sofőr még mindig nem tette le ezt a vizsgát. Amennyiben a fentiek alapján önnek is szüksége van GKI igazolványra mindennapi tevékenységéhez, azonban a tanfolyamot még nem végezte el, jelentkezzen most hozzánk! Ha már megszerezte a GKI kártyát, mindössze az 5 évente esedékes továbbképzés érdekli, tanfolyamot hallgathat és vizsgát is tehet nálunk.

 

Hasonló cikkek

Hölgyeknek is nyitott a pálya! Évtizedek óta erősödő tendencia, hogy a korábban kifejezetten férfiasnak gondolt szakmákban – pl. különféle járművek vezetői: vonat, repülő, kamion, t...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
100%-ig balesetmentesek lesznek a Volvo kamionok Kamiont vezetni veszélyes üzem Sajnos kamionokkal számos baleset történik, ami nem csak emberi tragédiákat, hanem jelentős anyagi kárt is okozhat. A ...
Árufuvarozás az EU-ban 3,5 t-nál nagyobb járművekk... Közúti árutovábbítási engedély A 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet rendelet hatálya alá többek között a 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművek,...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!