A digitális tachográf alkalmazása 2006 óta kötelező (az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135/98/EK Európai Uniós Rendelet előírásai alapján). A készülék feladata a járművezető idejének nyilvántartása. A kötelezővé tétel egyik célja a kötelező pihenőidők betartatása, és ennek révén a tisztességes piaci verseny megtartása volt.

A digitális tachográf működése

A digitális tachográf részben a sofőr közreműködésével, részben automatikusan, elektronikus úton rögzíti, hogy a megadott időtartamban a sofőr mivel foglalkozott, a rögzített adatokat 365 napig képes tárolni.

A tachográf fedélzeti egységből, jeladó egységből és kábelekből áll. A hivatalosan is helyesen működtetett tachográfba a transzport során a sofőrnek saját tachográf kártyát kell behelyeznie, amely 28 napra visszamenőleg képes tárolni a tulajdonosára vonatkozó adatokat. Tachográf kártya nélkül sofőr nem vezethet a rendelet hatálya alá tartozó járművet!

Mind a tachográfról, mind a kártyáról a tárhely betelése előtt le kell menteni a rögzített adatokat, hogy elkerüljük az adatvesztést!

A digitális tachográf az adatok rögzítésén túl számos, a sofőr munkáját elősegítő funkcióval is rendelkezik: figyelmeztet a pihenőidő közeledtére, automatikusan rögzít bizonyos tevékenységeket, nyomtat stb.)

Digitális tachográf tanfolyam

Digitális tachográf tanfolyam

A digitális tachográf kártyák

A digitális tachográfhoz többféle kártya alkalmazható, létezik gépjárművezetői, üzembentartói, műhely- és ellenőri kártya. Az üzembentartóin kívül a több kártya fényképpel ellátott, azaz személyre szóló. A személyre szóló kártyák igénylése személyesen történik.

A digitális tachográf kártyák minden fajtáját a fővárosi, vagy megyei Kormányhivatalok Közlekedési Felügyelőségein kell igényelni. A személyre szóló kártyákból egy ember csak egyet birtokolhat (és egy kártyából csak egy létezhet), azonban a név nélkül kiállításra kerülő üzembentartói kártya bármelyik mellett birtokolható (és több is lehet belőle egy cégnél).

A digitális tachográf kezelésére felkészítő tanfolyam

A tanfolyam havi rendszerességgel kerül megrendezésre, a résztvevőkkel egyeztetett időpontban. Az oktatás egy napos és nem-akkreditált formátumban zajlik, a végén az oktatási szerv Tanúsítványt állít ki a sikeres vizsgáról. Jelentkezzen még ma képzésünkre!

Hasonló cikkek

Hivatásosak az utakon Immár, lassan tíz éve, hogy kötelezővé tették a hivatásos sofőröknek a GKI vizsgát – persze előtte tanfolyamot –, amivel megszerezhető a GKI igazolván...
Egy GKI vizsgával két szakma Azoknak, akik hivatásos sofőrként róják az utakat, 2009 óta kötelező GKI tanfolyamot végezniük, majd GKI vizsgát tenniük. Az alaptanfolyam mellett, to...
Hölgyeknek is nyitott a pálya! 2. rész A cikksorozat első részében azt kezdtük el fejtegetni, hogy a hölgyek hogy érezhetik magukat és mennyire lehetnek sikeresek az alapvetően férfias szak...
GKI vizsga tesztlap A GKI alaptanfolyam végén a képzésben résztvevőknek vizsgát kell tenniük, ami három részből áll: írásbeli, szóbeli, valamint gyakorlati szegmensből. A...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!