A digitális tachográf alkalmazása 2006 óta kötelező (az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135/98/EK Európai Uniós Rendelet előírásai alapján). A készülék feladata a járművezető idejének nyilvántartása. A kötelezővé tétel egyik célja a kötelező pihenőidők betartatása, és ennek révén a tisztességes piaci verseny megtartása volt.

A digitális tachográf működése

A digitális tachográf részben a sofőr közreműködésével, részben automatikusan, elektronikus úton rögzíti, hogy a megadott időtartamban a sofőr mivel foglalkozott, a rögzített adatokat 365 napig képes tárolni.

A tachográf fedélzeti egységből, jeladó egységből és kábelekből áll. A hivatalosan is helyesen működtetett tachográfba a transzport során a sofőrnek saját tachográf kártyát kell behelyeznie, amely 28 napra visszamenőleg képes tárolni a tulajdonosára vonatkozó adatokat. Tachográf kártya nélkül sofőr nem vezethet a rendelet hatálya alá tartozó járművet!

Mind a tachográfról, mind a kártyáról a tárhely betelése előtt le kell menteni a rögzített adatokat, hogy elkerüljük az adatvesztést!

A digitális tachográf az adatok rögzítésén túl számos, a sofőr munkáját elősegítő funkcióval is rendelkezik: figyelmeztet a pihenőidő közeledtére, automatikusan rögzít bizonyos tevékenységeket, nyomtat stb.)

Digitális tachográf tanfolyam

Digitális tachográf tanfolyam

A digitális tachográf kártyák

A digitális tachográfhoz többféle kártya alkalmazható, létezik gépjárművezetői, üzembentartói, műhely- és ellenőri kártya. Az üzembentartóin kívül a több kártya fényképpel ellátott, azaz személyre szóló. A személyre szóló kártyák igénylése személyesen történik.

A digitális tachográf kártyák minden fajtáját a fővárosi, vagy megyei Kormányhivatalok Közlekedési Felügyelőségein kell igényelni. A személyre szóló kártyákból egy ember csak egyet birtokolhat (és egy kártyából csak egy létezhet), azonban a név nélkül kiállításra kerülő üzembentartói kártya bármelyik mellett birtokolható (és több is lehet belőle egy cégnél).

A digitális tachográf kezelésére felkészítő tanfolyam

A tanfolyam havi rendszerességgel kerül megrendezésre, a résztvevőkkel egyeztetett időpontban. Az oktatás egy napos és nem-akkreditált formátumban zajlik, a végén az oktatási szerv Tanúsítványt állít ki a sikeres vizsgáról. Jelentkezzen még ma képzésünkre!

Hasonló cikkek

Hölgyeknek is nyitott a pálya! Évtizedek óta erősödő tendencia, hogy a korábban kifejezetten férfiasnak gondolt szakmákban – pl. különféle járművek vezetői: vonat, repülő, kamion, t...
Érdemes visszatérnie a buszvezető szakmához Korábban buszvezetőként dolgozott, de karriert váltott? Ha jelenlegi munkahelyével valamiért nem elégedett, és nemcsak a cégtől, hanem a szakmától is ...
Milyen okmányokat kell a gépjárművezetőnek magánál... A gépjárművezetőnek azon felül, hogy jól képzetten, felelősséggel és balesetmentesen el kell tudnia vezetni a tehergépkocsit a kiindulási pontról a cé...
Kamionosnak feltétlen kell GKI árufuvarozói engedé... A GKI azaz a Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány mibenlétéről korábban már többször írtunk. Sokszor részleteztük azt is, hogy milyen tanfolyamokon, ...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!