A digitális tachográf alkalmazása 2006 óta kötelező (az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135/98/EK Európai Uniós Rendelet előírásai alapján). A készülék feladata a járművezető idejének nyilvántartása. A kötelezővé tétel egyik célja a kötelező pihenőidők betartatása, és ennek révén a tisztességes piaci verseny megtartása volt.

A digitális tachográf működése

A digitális tachográf részben a sofőr közreműködésével, részben automatikusan, elektronikus úton rögzíti, hogy a megadott időtartamban a sofőr mivel foglalkozott, a rögzített adatokat 365 napig képes tárolni.

A tachográf fedélzeti egységből, jeladó egységből és kábelekből áll. A hivatalosan is helyesen működtetett tachográfba a transzport során a sofőrnek saját tachográf kártyát kell behelyeznie, amely 28 napra visszamenőleg képes tárolni a tulajdonosára vonatkozó adatokat. Tachográf kártya nélkül sofőr nem vezethet a rendelet hatálya alá tartozó járművet!

Mind a tachográfról, mind a kártyáról a tárhely betelése előtt le kell menteni a rögzített adatokat, hogy elkerüljük az adatvesztést!

A digitális tachográf az adatok rögzítésén túl számos, a sofőr munkáját elősegítő funkcióval is rendelkezik: figyelmeztet a pihenőidő közeledtére, automatikusan rögzít bizonyos tevékenységeket, nyomtat stb.)

Digitális tachográf tanfolyam

Digitális tachográf tanfolyam

A digitális tachográf kártyák

A digitális tachográfhoz többféle kártya alkalmazható, létezik gépjárművezetői, üzembentartói, műhely- és ellenőri kártya. Az üzembentartóin kívül a több kártya fényképpel ellátott, azaz személyre szóló. A személyre szóló kártyák igénylése személyesen történik.

A digitális tachográf kártyák minden fajtáját a fővárosi, vagy megyei Kormányhivatalok Közlekedési Felügyelőségein kell igényelni. A személyre szóló kártyákból egy ember csak egyet birtokolhat (és egy kártyából csak egy létezhet), azonban a név nélkül kiállításra kerülő üzembentartói kártya bármelyik mellett birtokolható (és több is lehet belőle egy cégnél).

A digitális tachográf kezelésére felkészítő tanfolyam

A tanfolyam havi rendszerességgel kerül megrendezésre, a résztvevőkkel egyeztetett időpontban. Az oktatás egy napos és nem-akkreditált formátumban zajlik, a végén az oktatási szerv Tanúsítványt állít ki a sikeres vizsgáról. Jelentkezzen még ma képzésünkre!

Hasonló cikkek

Biztonságban az utakon Nem véletlenül van GKI igazolványra szüksége minden 3,5 tonnánál nehezebb járművet vezető sofőrnek, az ide vonatkozó jogszabályokat a Nemzeti Fejleszt...
Az utak szerelmeseinek GKI alapképzésen kell részt vennie mindenkinek, aki közúton árufuvarozással vagy autóbuszos személyszállítással foglalkozik. A tanfolyam elvégzését kö...
Az e-learning előnyeiről Az e-learning, vagy távoktatás lényegében két okból kifolyólag született meg: egyrészt az internettel a technikai feltételek adottá váltak, másrészt, ...
GKI tanfolyam Budapesten A hatályos jogszabályok értelmében már nem elég csupán "C" vagy "D" kategóriás jogosítvánnyal rendelkezni – azoknak, akik autóbuszt, vagy 3,5 tonnánál...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!