Nos, nem is olyan egyszerű, mint elsőre gondolnánk. De nézzük meg először azt, hogy mi is az az Uber. Az Uber egy közösségi utaztatás, amiben az a vonzó, hogy egyszerű és felhasználóbarát, elvileg pár kattintás a telefonunkon és utasok lehetünk. Egy gyors ügyintézéssel pedig sofőrök, feltéve ha eleget teszünk a következő minimális feltételeknek: az illető elmúlt 21 éves, minimum 2 éve van jogosítványa, büntetlen előéletű, az autója – saját autót vezetünk – nem öregebb 10 évesnél, legalább EURO IV környezetvédelmi besorolású és a közlekedési előéleti pontok száma nulla vagy ahhoz közeli szám. A vezető az előírt képesítéssel, PAV II alkalmassággal, egészségügyi 2 csoportú (102) megfeleléssel bír.

GKI tanfolyam - taxis vizsga

GKI tanfolyam – Személygépkocsis személyszállító gépkocsivezető tanfolyam és vizsga

Fekete taxizás

Gondolja ezt az Uber, az adóhatóság azonban nem így gondolja, így ma szinte lehetetlen legálisan Uber sofőrnek lenni. Sokan félreértették, de ehhez a munkához is kell adószám, és számlát is kellene adniuk a sofőröknek. Ezzel szemben jelenleg gyakorlatilag hobbitaxisok szállítanak így utasokat, ami nem fér bele a hazai szabályozásba, vagyis illegális, ennek ellenére 40 ezren használják. Az Uber egyébként folyamatosan tárgyal a kormánnyal, hogy megoldást találjon a problémára. Sok helyen ez nem sikerült. A törvények be nem tartása miatt már betiltották vagy felfüggesztették Franciaországban, Spanyolországban, Németországban, Indiában és Thaiföldön.

Nincs kibúvó

Ahhoz, hogy valaki legálisan legyen Uber sofőr, a fentieken kívül több feltételt is teljesíteni kell. Alapvetően két esetre bonthatjuk a kérdéskört…

A sofőr egy személyszállító cég alkalmazásában áll…

…és úgy fuvaroz utasokat. Ebben az esetben a sofőrnek elegendő egy Személygépkocsis személyszállító gépkocsivezető tanfolyamot elvégeznie, mivel nem az övé a vállalkozás. Nyugtát ugyan kell adnia, de a munkaadó cég nevében fogja ezt tenni. Ez az eset viszont nem illik bele teljesen az Uber filozófiájába.

A sofőr a “saját maga ura”

Ez sokkal inkább igaz az utcákon cirkáló Uber sofőrökre. Ebben az esetben viszont a sofőrnek 2 tanfolyamot is el kell végeznie. Mivel saját vállalkozás keretében szállít utasokat, így szüksége van egy Személygépkocsis személyszállító vállalkozó tanfolyamra, illetve az előbbiekben említett Személygépkocsis személyszállító gépkocsivezető tanfolyamra is. Mind a két tanfolyam szükséges! Ezek után saját adószámmal, mint vállalkozó szállíthat utasokat. Az autóba nem kell ugyan taxaméter, de számlatömb igen és minden fuvar végén nyugtát kell adnia.

Amennyiben a fenti feltételeket nem teljesíti a sofőr, illetve a vonatkozó szabályokat nem tartja be, úgy súlyos büntetésre számíthat a hatóságoktól!

Frissítés [2015.01.20.]: Egyeztetve a hatóságokkal, frissítettük cikkünket és a legújabb, naprakész követelményekkel egészítettük ki.

Hasonló cikkek

Személyesen vagy az interneten Jó hír mindenkinek, de főleg azoknak, akiknek zsúfoltak a mindennapjaik, hogy GKI továbbképzéseinket immár nem csak személyesen, de online, az interne...
GKI tehergépkocsi vezetői alapképzés A tehergépkocsi vezetői alapképzés megszerzésére kötelezett minden, a közúti közlekedésben részt venni szándékozó, C, C1, alapkategóriájú vagy C+E, C1...
Hogyan lehet kedvezőbb a GKI tanfolyam ára? A GKI tanfolyamok típusai A GKI – azaz gépkocsivezetői –  tanfolyamok összesen kétféle szakmára nyújtanak alap és továbbképzéseket. Ezek: autóbuszvez...
Mi az a Ro-Ro? A Ro-Ro az angol Roll-on/Roll-off kifejezés rövidítése. Arra utal, hogy ezen kombinált szállítási mód alkalmazásakor a közúti szállítójárművek "saját ...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!