A Ro-Ro az angol Roll-on/Roll-off kifejezés rövidítése. Arra utal, hogy ezen kombinált szállítási mód alkalmazásakor a közúti szállítójárművek “saját lábukon” gurulnak fel valamilyen vízi jármű (hajó, komp, uszály stb.) fedélzetére, és a célállomáson úgy is kerülnek le róla.

Ro-Ro

Ro-Ro – a vízi szállítás

A Ro-Ro előnyei

Mivel a vízi szállítás az egyik legolcsóbb mód – hiszen nincs szükség utak építésére és karbantartására, nincs útdíj stb. – a közúti szállítás egy részének átterelése a vizekre, mindenképpen alacsonyabb költségeket ígér. Amennyiben kíméljük ezzel az utakat és a környezetszennyezés is csökken, tovább nő az előnyök száma.

A Ro-Ro-t gyakran olyan helyen alkalmazzák, ahol a vízi szállítás beiktatása elkerülhetetlen, hiszen csatornákat, tengereket, óceánokat kell áthidalni. Tekintve, hogy ez más módon csak légi szállítással volna lehetséges – amelynek költségei igen magasak és a rakodási mennyiség is jóval alatta marad a hatalmas tengerjáró hajóknak és uszályoknak – gyakorlatilag a Ro-Ro teszi lehetővé, hogy bizonyos áruk bizonyos helyekre bizonyos mennyiségben eljuthassanak.

Nem szabad elhanyagolnunk azt a – Ro-Lára is jellemző – előnyt, hogy a szállítás költségei nem terhelődnek az átrakodás tetemes költésével.

A Ro-Ro hátrányai

A Ro-Ro előnyei és hátrányai is nagyon hasonlóak a Ro-La szállítási módéhoz. Ugyan szinte bármilyen közúti szállító jármű szállítható így – tehát a teherautók, kamionok részéről nincs különösebb feltétele a szállítási mód igénybevételének – a járművek hajókra, uszályokra történő felrakodása komoly technikai feltételeket kíván.

A kikötőkben a kamionok számára kiépülő rámpák, valamint a speciális Ro-Ro üzemű hajók nagyon drágák.

Mivel a kamionok szerelvényei is utaznak itt is rengeteg holt teher van jelen, ami adott esetben további szállítható áruktól veszi el a rakteret.

Transzport Studium az információ forrása

A gépjárművezetőknek természetesen tökéletesen tisztában kell lenniük a kombinált szállítási módok jellemzőivel és gyakorlati alkalmazásával, hiszen bármikor szembesülhetnek egy ilyen módon tervezett útvonallal. A Transzport Studium tanfolyamain nem csak az elméletet sajátíthatják el tanulók, hanem a gyakorlatban megszerezhető praktikus információk és tudnivalók és átadásra kerülnek számukra.

Hasonló cikkek

GKI tanfolyam Budapesten Amikor valaki úgy dönt, hogy hivatásszerűen szeretne sofőrködéssel foglalkozni, legyen az tehergépkocsi, vagy autóbusz vezetése, akkor a szükséges típ...
Ki alkalmas a taxis vállalkozói munkára? Nem elég, ha van jogosítványa, és szeret vezetni; ahhoz, hogy taxis vállalkozóként dolgozhasson, további feltételeknek is teljesülniük kell. Taxi gép...
Kötelező a GKI vizsga Immár 2014 óta mindenkinek kötelező GKI vizsgát tennie, aki hivatásos sofőr akar lenni, vagy az akar maradni és ezért szüksége van GKI kártyára. A kár...
A legfontosabbak a GKI vizsgáról GKI vizsgát kell tennie mindenkinek, aki autóbuszt vagy 3,5 tonnánál nehezebb járművet akar vezetni közúton. A teljesség kedvéért GKI vizsga szükséges...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!