A Ro-Ro az angol Roll-on/Roll-off kifejezés rövidítése. Arra utal, hogy ezen kombinált szállítási mód alkalmazásakor a közúti szállítójárművek “saját lábukon” gurulnak fel valamilyen vízi jármű (hajó, komp, uszály stb.) fedélzetére, és a célállomáson úgy is kerülnek le róla.

Ro-Ro

Ro-Ro – a vízi szállítás

A Ro-Ro előnyei

Mivel a vízi szállítás az egyik legolcsóbb mód – hiszen nincs szükség utak építésére és karbantartására, nincs útdíj stb. – a közúti szállítás egy részének átterelése a vizekre, mindenképpen alacsonyabb költségeket ígér. Amennyiben kíméljük ezzel az utakat és a környezetszennyezés is csökken, tovább nő az előnyök száma.

A Ro-Ro-t gyakran olyan helyen alkalmazzák, ahol a vízi szállítás beiktatása elkerülhetetlen, hiszen csatornákat, tengereket, óceánokat kell áthidalni. Tekintve, hogy ez más módon csak légi szállítással volna lehetséges – amelynek költségei igen magasak és a rakodási mennyiség is jóval alatta marad a hatalmas tengerjáró hajóknak és uszályoknak – gyakorlatilag a Ro-Ro teszi lehetővé, hogy bizonyos áruk bizonyos helyekre bizonyos mennyiségben eljuthassanak.

Nem szabad elhanyagolnunk azt a – Ro-Lára is jellemző – előnyt, hogy a szállítás költségei nem terhelődnek az átrakodás tetemes költésével.

A Ro-Ro hátrányai

A Ro-Ro előnyei és hátrányai is nagyon hasonlóak a Ro-La szállítási módéhoz. Ugyan szinte bármilyen közúti szállító jármű szállítható így – tehát a teherautók, kamionok részéről nincs különösebb feltétele a szállítási mód igénybevételének – a járművek hajókra, uszályokra történő felrakodása komoly technikai feltételeket kíván.

A kikötőkben a kamionok számára kiépülő rámpák, valamint a speciális Ro-Ro üzemű hajók nagyon drágák.

Mivel a kamionok szerelvényei is utaznak itt is rengeteg holt teher van jelen, ami adott esetben további szállítható áruktól veszi el a rakteret.

Transzport Studium az információ forrása

A gépjárművezetőknek természetesen tökéletesen tisztában kell lenniük a kombinált szállítási módok jellemzőivel és gyakorlati alkalmazásával, hiszen bármikor szembesülhetnek egy ilyen módon tervezett útvonallal. A Transzport Studium tanfolyamain nem csak az elméletet sajátíthatják el tanulók, hanem a gyakorlatban megszerezhető praktikus információk és tudnivalók és átadásra kerülnek számukra.

Hasonló cikkek

A digitális tachográf kezelésére felkészítő tanfol... A digitális tachográf alkalmazása 2006 óta kötelező (az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135...
GKI tanfolyam Budapesten Bármely területen szeretne hivatásos sofőrként dolgozni, legyen az az autóbusz vezetése, vagy tehergépkocsi vezetése, GKI igazolványra lesz szüksége, ...
Egy jó szakma: belföldi és nemzetközi gépkocsiveze... Ha valaki frissen végzett belföldi és nemzetközi gépkocsivezető és mondjuk először keres munkát, ugyancsak örülni fog a netes találatoknak. Jóllehet a...
Tehergépkocsi-vezetői képzés Európában egységes tematikájú személyfuvarozási GKI-s oktatásunk a 261/2011 (XII.07.) Korm. számú rendelet 20. §.(1) c) pontja, 21.§-a, és a 2. számú ...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!