A Ro-Ro az angol Roll-on/Roll-off kifejezés rövidítése. Arra utal, hogy ezen kombinált szállítási mód alkalmazásakor a közúti szállítójárművek “saját lábukon” gurulnak fel valamilyen vízi jármű (hajó, komp, uszály stb.) fedélzetére, és a célállomáson úgy is kerülnek le róla.

Ro-Ro

Ro-Ro – a vízi szállítás

A Ro-Ro előnyei

Mivel a vízi szállítás az egyik legolcsóbb mód – hiszen nincs szükség utak építésére és karbantartására, nincs útdíj stb. – a közúti szállítás egy részének átterelése a vizekre, mindenképpen alacsonyabb költségeket ígér. Amennyiben kíméljük ezzel az utakat és a környezetszennyezés is csökken, tovább nő az előnyök száma.

A Ro-Ro-t gyakran olyan helyen alkalmazzák, ahol a vízi szállítás beiktatása elkerülhetetlen, hiszen csatornákat, tengereket, óceánokat kell áthidalni. Tekintve, hogy ez más módon csak légi szállítással volna lehetséges – amelynek költségei igen magasak és a rakodási mennyiség is jóval alatta marad a hatalmas tengerjáró hajóknak és uszályoknak – gyakorlatilag a Ro-Ro teszi lehetővé, hogy bizonyos áruk bizonyos helyekre bizonyos mennyiségben eljuthassanak.

Nem szabad elhanyagolnunk azt a – Ro-Lára is jellemző – előnyt, hogy a szállítás költségei nem terhelődnek az átrakodás tetemes költésével.

A Ro-Ro hátrányai

A Ro-Ro előnyei és hátrányai is nagyon hasonlóak a Ro-La szállítási módéhoz. Ugyan szinte bármilyen közúti szállító jármű szállítható így – tehát a teherautók, kamionok részéről nincs különösebb feltétele a szállítási mód igénybevételének – a járművek hajókra, uszályokra történő felrakodása komoly technikai feltételeket kíván.

A kikötőkben a kamionok számára kiépülő rámpák, valamint a speciális Ro-Ro üzemű hajók nagyon drágák.

Mivel a kamionok szerelvényei is utaznak itt is rengeteg holt teher van jelen, ami adott esetben további szállítható áruktól veszi el a rakteret.

Transzport Studium az információ forrása

A gépjárművezetőknek természetesen tökéletesen tisztában kell lenniük a kombinált szállítási módok jellemzőivel és gyakorlati alkalmazásával, hiszen bármikor szembesülhetnek egy ilyen módon tervezett útvonallal. A Transzport Studium tanfolyamain nem csak az elméletet sajátíthatják el tanulók, hanem a gyakorlatban megszerezhető praktikus információk és tudnivalók és átadásra kerülnek számukra.

Hasonló cikkek

A pihenés fontosságáról: vezetési idő 2 sofőr eset... Az Európai Unió pontosan megállapítja a vezetési és pihenőidő szabályait. Nem véletlenül azok a számok szerepelnek a meghatározásban, amelyek, így érd...
Elveszett tachográf chipkártya pótlása Az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135/98/EK Európai Uniós Rendelet, valamint a 35/2006. (V...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
Gyakori kérdések a GKI kártyával kapcsolatban Bár 2013. szeptember 10., illetve 2014. szeptember 10. óta kizárólag az új GKI kártya birtokában lehet hivatásosan buszt, illetve 3,5 tonnánál nehezeb...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!