Ha valaki nemzetközi fuvarozással foglalkozik, akkor fontos, hogy tisztában legyen vele, melyik országban milyen szabályok vonatkoznak az autópályák használatára. Sajnos, az útdíjak az Európai Unióban a legkevésbé sem egységesek, ezért mielőtt elindulna, alaposan tájékozódjon róla, hogy a cél- és a tranzitországok mit írnak elő, hogy ne érjék kellemetlen meglepetések.

GKI tanfolyam és vizsga - útdíjak az EU-ban

GKI tanfolyam és vizsga – útdíjak az EU-ban

Ahány ország, annyi mód a megtett távolság mérésére

Az útdíjak az EU-ban mind a fizetési, mind pedig a megtett távolság mérésének módjában jelentősen eltérnek egymástól. Szlovákiában és Csehországban például fedélzeti egységeket használnak a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárműveknél arra, hogy a megtett távolságot mérjék.

Spanyolországban, Lengyelországban, valamint Franciaországban ugyancsak beépített fedélzeti egységek szolgálnak a távolság mérésére – a probléma csak az, hogy ezek a rendszerek sem egységesek, ami jelentősen megbonyolítja a nemzetközi fuvarozásban résztvevők életét.

Az útdíjak fizetése sem egységes az EU-ban

Nem csak a megtett távolság mérése nem egységes az EU-ban, de az útdíjak fizetése sem. Míg Szlovéniában például a közvetlen útdíjtérítés vonatkozik a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre, addig szinte az összes többi országban lehetőség van az elektronikus fizetésre.

Természetesen más-más rendszereken keresztül, csak hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet.

Arról is érdemes előre informálódni, hogy az útdíj az EU adott országban áfával terhelt, vagy nem. Míg Szlovákiában vagy Németországban az útdíj nem áfaköteles, addig Csehországban vagy Olaszországban áfát is kell fizetni az útdíj után.

Fontos, hogy semmiképpen ne induljon el anélkül, hogy pontosan nincs tisztában az adott országban önre vonatkozó előírásokkal az útdíj tekintetében. Jelentkezzen GKI tanfolyamainkra, nálunk naprakész tudást szerezhet!

Hasonló cikkek

A rögzítési módok fajtái A közúti szállításban a rakomány rögzítése többféle módon is történhet – ezek közül érdemes mindig a legcélszerűbbet kiválasztani a balesetek megelőzé...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
A buszsofőrök 25 százalékának még nincs GKI vizsgá... Bár 2013. szeptember 10. óta kizárólag egy a szakmai képesítést igazoló GKI kártya birtokában lehet buszt vezetni; 2014. július végi adatok szerint a ...
Hogyan tesz magabiztosabb vezetővé a szimulátoros ... A GKI képzés egyedülálló és hasznos része a szimulátoros oktatás, melynek köszönhetően a járművezető biztonságos körülmények között sajátíthatja el a ...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!