Ha valaki nemzetközi fuvarozással foglalkozik, akkor fontos, hogy tisztában legyen vele, melyik országban milyen szabályok vonatkoznak az autópályák használatára. Sajnos, az útdíjak az Európai Unióban a legkevésbé sem egységesek, ezért mielőtt elindulna, alaposan tájékozódjon róla, hogy a cél- és a tranzitországok mit írnak elő, hogy ne érjék kellemetlen meglepetések.

GKI tanfolyam és vizsga - útdíjak az EU-ban

GKI tanfolyam és vizsga – útdíjak az EU-ban

Ahány ország, annyi mód a megtett távolság mérésére

Az útdíjak az EU-ban mind a fizetési, mind pedig a megtett távolság mérésének módjában jelentősen eltérnek egymástól. Szlovákiában és Csehországban például fedélzeti egységeket használnak a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárműveknél arra, hogy a megtett távolságot mérjék.

Spanyolországban, Lengyelországban, valamint Franciaországban ugyancsak beépített fedélzeti egységek szolgálnak a távolság mérésére – a probléma csak az, hogy ezek a rendszerek sem egységesek, ami jelentősen megbonyolítja a nemzetközi fuvarozásban résztvevők életét.

Az útdíjak fizetése sem egységes az EU-ban

Nem csak a megtett távolság mérése nem egységes az EU-ban, de az útdíjak fizetése sem. Míg Szlovéniában például a közvetlen útdíjtérítés vonatkozik a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre, addig szinte az összes többi országban lehetőség van az elektronikus fizetésre.

Természetesen más-más rendszereken keresztül, csak hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet.

Arról is érdemes előre informálódni, hogy az útdíj az EU adott országban áfával terhelt, vagy nem. Míg Szlovákiában vagy Németországban az útdíj nem áfaköteles, addig Csehországban vagy Olaszországban áfát is kell fizetni az útdíj után.

Fontos, hogy semmiképpen ne induljon el anélkül, hogy pontosan nincs tisztában az adott országban önre vonatkozó előírásokkal az útdíj tekintetében. Jelentkezzen GKI tanfolyamainkra, nálunk naprakész tudást szerezhet!

Hasonló cikkek

Mi az a Ro-Ro? A Ro-Ro az angol Roll-on/Roll-off kifejezés rövidítése. Arra utal, hogy ezen kombinált szállítási mód alkalmazásakor a közúti szállítójárművek "saját ...
GKI tehergépkocsi vezetői alapképzés A tehergépkocsi vezetői alapképzés megszerzésére kötelezett minden, a közúti közlekedésben részt venni szándékozó, C, C1, alapkategóriájú vagy C+E, C1...
Kötelező a GKI vizsga Immár 2014 óta mindenkinek kötelező GKI vizsgát tennie, aki hivatásos sofőr akar lenni, vagy az akar maradni és ezért szüksége van GKI kártyára. A kár...
Relatív a GKI tanfolyam ára Egy GKI tanfolyam ára több dologtól is függ. Lehet külön végezni az autóbuszvezetői és a tehergépkocsi vezetői képzést, de lehetőség van összevont kép...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!