Ha valaki nemzetközi fuvarozással foglalkozik, akkor fontos, hogy tisztában legyen vele, melyik országban milyen szabályok vonatkoznak az autópályák használatára. Sajnos, az útdíjak az Európai Unióban a legkevésbé sem egységesek, ezért mielőtt elindulna, alaposan tájékozódjon róla, hogy a cél- és a tranzitországok mit írnak elő, hogy ne érjék kellemetlen meglepetések.

GKI tanfolyam és vizsga - útdíjak az EU-ban

GKI tanfolyam és vizsga – útdíjak az EU-ban

Ahány ország, annyi mód a megtett távolság mérésére

Az útdíjak az EU-ban mind a fizetési, mind pedig a megtett távolság mérésének módjában jelentősen eltérnek egymástól. Szlovákiában és Csehországban például fedélzeti egységeket használnak a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárműveknél arra, hogy a megtett távolságot mérjék.

Spanyolországban, Lengyelországban, valamint Franciaországban ugyancsak beépített fedélzeti egységek szolgálnak a távolság mérésére – a probléma csak az, hogy ezek a rendszerek sem egységesek, ami jelentősen megbonyolítja a nemzetközi fuvarozásban résztvevők életét.

Az útdíjak fizetése sem egységes az EU-ban

Nem csak a megtett távolság mérése nem egységes az EU-ban, de az útdíjak fizetése sem. Míg Szlovéniában például a közvetlen útdíjtérítés vonatkozik a 3,5 tonnánál nehezebb járművekre, addig szinte az összes többi országban lehetőség van az elektronikus fizetésre.

Természetesen más-más rendszereken keresztül, csak hogy ne legyen olyan egyszerű a helyzet.

Arról is érdemes előre informálódni, hogy az útdíj az EU adott országban áfával terhelt, vagy nem. Míg Szlovákiában vagy Németországban az útdíj nem áfaköteles, addig Csehországban vagy Olaszországban áfát is kell fizetni az útdíj után.

Fontos, hogy semmiképpen ne induljon el anélkül, hogy pontosan nincs tisztában az adott országban önre vonatkozó előírásokkal az útdíj tekintetében. Jelentkezzen GKI tanfolyamainkra, nálunk naprakész tudást szerezhet!

Hasonló cikkek

Tehergépkocsi-vezetői képzés Európában egységes tematikájú személyfuvarozási GKI-s oktatásunk a 261/2011 (XII.07.) Korm. számú rendelet 20. §.(1) c) pontja, 21.§-a, és a 2. számú ...
GKI tanfolyam Budapesten Amikor valaki úgy dönt, hogy hivatásszerűen szeretne sofőrködéssel foglalkozni, legyen az tehergépkocsi, vagy autóbusz vezetése, akkor a szükséges típ...
Külföldön, belföldön… Az európai gazdaság legfőbb húzóereje továbbra is Németország, ahol sok más szakma mellett, folyamatosan hiány van nemzetközi gépkocsivezetőből is, de...
Egy GKI vizsgával két szakma Azoknak, akik hivatásos sofőrként róják az utakat, 2009 óta kötelező GKI tanfolyamot végezniük, majd GKI vizsgát tenniük. Az alaptanfolyam mellett, to...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!