Közúti árutovábbítási engedély

A 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet rendelet hatálya alá többek között a 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművek, illetve a velük folytatott szállítmányozási tevékenység tartozik. A határértéket meghaladó méretű járművekkel végzett üzleti tevékenység (díj ellenében végzett közúti áruszállítás) folytatásához az EU területén közúti árutovábbítási engedély szükséges.

A közúti árutovábbítási engedélyt – akár belföldi, akár nemzetközi forgalomban – a magyar közlekedési hatóság bocsájtja ki a magyarországi székhellyel rendelkező vállalkozás számára.

A tevékenységi engedélyt (és a szükséges engedélykivonatokat) a közúti hatóság a fuvarozó kérésére állítja ki, abban az esetben, ha a a vállalkozás teljesíti a 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet előírásait.

Vállalkozói tanfolyam

Vállalkozói tanfolyam

A tevékenységi engedély kiállításának feltétele a vállalkozás, a vállalkozás vezetőjének, szakmai irányítójának jó hírneve (erkölcsi bizonyítványok szükségesek az igényléshez mind a vezető, mind a szakmai irányító(k) részéről), a megfelelő gazdasági háttér (nincs köztartozás) és vagyon (vagyoni igazolás szükséges, a vállalkozás összes szállítmányozó járművét beleértve).

A tevékenységi engedély kiváltásához vállalkozói vizsgabizonyítvány is szükséges, amely Árufuvarozó Vállalkozó szaktanfolyam elvégzését tanúsítja. A képesítés 10 évre érvényes, a megújítása Árufuvarozó Vállalkozó ismeretfelújító tanfolyam elvégzése után lehetséges. A tanfolyamoknak nincs elvégzési feltétele.

Ha a szállítmányozó flottájában egyébként kisebb össztömegű járművek vannak, de legalább egy 3,5 tonna felettivel rendelkezik, akkor mindegyik járműre vonatkozik a bejelentési kötelezettség, illetve minden járműre a Kormányrendelet 3,5 tonna össztömeg feletti szállítójárművekre vonatkozó előírásait kell alkalmazni.

2013-tól jelentős változás az is, hogy 3,5 t össztömeg felett a szállítást végző járművekre is kötelező beszerezni a “sajátszámlás szállítási engedély”-t, az okmány nélkül nem közlekedhet nagyobb szállító tehergépjármű a közúton.

Változás a közúti áruszállításban az EU-ban 2015 január 1-től

Ez év elejétől mindenféle EU-n belüli árumozgatást előre fel kell vezetni az EKÁER (Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer) adminisztrációs rendszerébe.

Hasonló cikkek

Mi a különbség a vezetésközi szünet és a pihenő fo... Ahhoz, hogy megértsük a pihenőidő illetve vezetésközi szünet szabályait, először vessünk egy pillantást a vezetési idő és a pihenés szabályaira! A pih...
GKI vizsga ára Azzal már szinte mindenki tisztában van, aki ezen a területen dolgozik, hogy GKI vizsga nélkül semmilyen 3,5 tonnánál nehezebb jármű nem vezethető. A ...
A pihenés fontosságáról: vezetési idő 2 sofőr eset... Az Európai Unió pontosan megállapítja a vezetési és pihenőidő szabályait. Nem véletlenül azok a számok szerepelnek a meghatározásban, amelyek, így érd...
Elveszett tachográf chipkártya pótlása Az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135/98/EK Európai Uniós Rendelet, valamint a 35/2006. (V...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!