Az Európai Unió pontosan megállapítja a vezetési és pihenőidő szabályait. Nem véletlenül azok a számok szerepelnek a meghatározásban, amelyek, így érdemes komolyan venni őket. A nem betartás általában kezdő sofőröknél a gyakoribb, akik régóta vezetnek, tudják, hogy a hosszú utak alkalmával, mennyire fontos is a pihenő. Nem csak önmagunk, de mások testi épségét is veszélyeztetjük, ha nem vesszük komolyan őket, ezt pedig egy felelős sofőr nem engedheti meg magának.

GKI tanfolyamok és vizsgák

GKI tanfolyamok és vizsgák

A szabályozás értelmében a napi vezetési idő nem haladhatja meg a 9 órát, azonban hetente két alkalommal meghosszabbítható 10 órára. Egy héten pedig 6 napi vezetési időszak lehetséges maximálisan. Látható, hogy a számok, az egyébként is érvényes fizikai és szellemi terhelhetőséget veszik alapul. Érvényesek azonban ezek egy sofőr esetén, de vajon, hogy áll a dolog, ha az autóbusz vagy a kamion két sofőrrel megy?

Több fős személyzet esetén a járművezetőnek 30 órán belül legalább 9 órás napi pihenőidőt kell tartania. Látható tehát, hogy a pihenési óraszámok ez esetben sem változnak, csupán több sofőrre vannak definiálva. Több gyakorlott sofőr, ha úgy tetszik öreg róka blogján elhangzik a pihenőidő betartásának fontossága. Aki nem pihen “oroszrulettet játszik” olvasható találóan egy helyütt.

Az autóbuszvezetők esetében azonban némi engedményt tesz a szabályozás. A jogszabályban a következő olvasható: A nemzetközi különjárati személyszállítást végző autóbusz vezetője ugyanis 6 nap helyett maximum 12 napot dolgozhat heti pihenőidő közbeiktatása nélkül. Ezt követően azonban két rendszeres vagy egy rendszeres és egy csökkentett heti pihenőidőt kell tartania és a csökkentést három héten belül kompenzálni kell. Látható, hogy a heti pihenők esetében bizonyos óramennyiséget átcsoportosítani lehet későbbi időpontra, de elvenni a pihenőidő mennyiségéből nem enged a szabályozás.

A 12 vezetéssel töltött nap összesített vezetési ideje a 90 órát nem haladhatja meg. Ilyen és ezekhez hasonló fontos információkat is megtanul GKI tanfolyamainkon minden iskolánkban végzett hallgató! Jelentkezzen még ma Ön is!

Hasonló cikkek

A gépjárművezetők magas fokon képzettek Korábban már volt szó ezen a blogon arról, hogy a gépjárművezetőknek milyen papírokra van szüksége ahhoz, hogy törvényesen, a szabályoknak és az előír...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
Biztonságos vezetés télen is A téli időszak – a havas utak, a jég, a lefagyott aszfalt – nagy kihívások elé állítja a sofőröket. Egy személygépkocsit sem egyszerű ilyenkor vezetni...
Mik a feltételei a közúti árufuvarozásnak? Annak érdekében, hogy a közúti árufuvarozás követhető, biztonságos és eredményes legyen, az évtizedek során komoly feltételrendszert alakítottak ki a ...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!