Bár 2013. szeptember 10., illetve 2014. szeptember 10. óta kizárólag az új GKI kártya birtokában lehet hivatásosan buszt, illetve 3,5 tonnánál nehezebb szállítójárművet vezetni, sokak még mindig nem szerezték meg a szakképesítést, illetve bizonytalanok egyes, a GKI kártyával kapcsolatos kérdésekben. Az alábbiakban a leggyakoribbakra talál választ.

A digitális tachográf üzemeltetéséhez szükséges chipes kártya birtokában vezethetek?

Az említett dokumentum, illetve a GKI kártya nem azonos; így a fenti önmagában nem elég ahhoz, hogy hivatásosan vezethessen 3,5 tonnánál nehezebb szállítójárművet. Ehhez meg kell szereznie a GKI kártyát is.

GKI kártya és Digitális tachográf chipkártya - a kettő nem ugyanaz!

GKI kártya és Digitális tachográf chipkártya – a kettő nem ugyanaz!

Szükség van új kártyára, ha a régi még nem járt le?

Akinek már 2013., illetve 2014. szeptember 10. előtt is volt GKI kártyája, és az még nem járt le, természetesen nincs újra szüksége; a lejárati időig a régi is érvényes.

Minden gépkocsivezetőnek kell GKI kártya?

Azoknak kell GKI kártyával rendelkezniük, akik 3,5 tonnánál nehezebb járművet szeretnének vezetni.

Mi történik, ha nincs kártyám?

Akár százezres bírsággal is sújthatja a hatóság, ha ellenőrzéskor kiderül, hogy nincs GKI kártyája.

A vállalkozóknak is kell GKI kártya?

Akár egyéni vállalkozóként, akár saját cége tevékenysége keretében, akár egy másik vállalat alkalmazottjaként maga vezeti a járművet, szüksége van a kártyára.

Csak belföldi szállítás esetén kell a kártya?

Nem; a szabály mindenkire vonatkozik, akár belföldre, akár külföldre szállít: az igazolvány minden az EU-, EGT- és AETR-tagállamban kötelező.

Hogyan lehet GKI kártyát szerezni?

A GKI alapképesítés vagy továbbképzés elvégzése és egy sikeres vizsga után kaphatja meg GKI kártyáját.

Mit tanulhatok a GKI továbbképzésen?

A tehergépkocsi vezetők többek közt elsajátíthatják a kisebb üzemanyag-fogyasztás és elhasználódás mellett történő, gazdaságos vezetés lehetőségeit, tanulhatnak az alternatív üzemanyagokról, illetve megismerkedhetnek a járművek konstrukciójával és a kipufogógáz-kezelő rendszerek működésével is.

Hasonló cikkek

A digitális tachográf kezelésére felkészítő tanfol... A digitális tachográf alkalmazása 2006 óta kötelező (az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135...
Uber sofőr legálisan? Nos, nem is olyan egyszerű, mint elsőre gondolnánk. De nézzük meg először azt, hogy mi is az az Uber. Az Uber egy közösségi utaztatás, amiben az a von...
Biztonságban az utakon Nem véletlenül van GKI igazolványra szüksége minden 3,5 tonnánál nehezebb járművet vezető sofőrnek, az ide vonatkozó jogszabályokat a Nemzeti Fejleszt...
Egy GKI vizsgával két szakma Azoknak, akik hivatásos sofőrként róják az utakat, 2009 óta kötelező GKI tanfolyamot végezniük, majd GKI vizsgát tenniük. Az alaptanfolyam mellett, to...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!