Ahhoz, hogy valaki jogszerűen vezessen autóbuszt közúton a D1, D1+E, D, D+E kategóriájú vezetői engedély mellett GKI vizsgát is kell tennie, no meg előtte a tanfolyamot elvégeznie. Miután ez megtörtént, nem csak Magyarországon, de Európában is a volán mögé ülhetünk.

Autóbusszal belvárosban és külföldön

Autóbusszal belvárosban és külföldön

Persze, ha valaki külföldön akar elhelyezkedni autóbuszvezetőként, akkor nem csak képesítésre, de idegennyelvtudásra is szükség van. Érdemes lehet elgondolkodni rajta, mert például Németországban a kezdő fizetések minimuma 10 EURO/óra és a GKI vizsga mindenütt érvényes. Még egy pillanatig a nyelv kérdésénél maradva, egyre több szakmai portálon hangzik el, hogy belföldi autóbuszvezetőként is, ha nem is kötelező, de mindenképpen ajánlott a nyelvtudás, a folyamatosan növekvő turizmus miatt. Magyarán mondva valamivel szerencsésebb helyzetben van az, akinek nem csak GKI vizsgája, de valamilyen nyelvvizsgája is van.

Korlátlan lehetőségek

A teljesség kedvéért elmondjuk, hogy a GKI vizsga megszerzését követően, az autóbuszvezető végezheti munkáját menetrendszerű járatokon nagyvárosi vonalakon, helyközi járatokon települések között, valamint különjáratokon s. Lehetőség van arra is, hogy ne alkalmazott autóbuszvezetőként dolgozzunk, hanem saját vállalkozást üzemeltessünk. Ebben az esetben mindenképpen ajánljuk az autóbuszos személyszállító vállalkozói képzésünket, melyhez még GKI vizsgára sincs szükség, a tanfolyamra való jelentkezésnek előfeltétele nincs. Ebben a formában lehet például belföldi és nemzetközi buszos menetrendszerinti és különjáratokat szervezni, vagyis a turisztika területén tevékenykedni. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy ha nekünk nem is, de a sofőröknek ebben az esetben is kötelező a GKI vizsga.

Hasonló cikkek

Gyakori kérdések a GKI kártyával kapcsolatban Bár 2013. szeptember 10., illetve 2014. szeptember 10. óta kizárólag az új GKI kártya birtokában lehet hivatásosan buszt, illetve 3,5 tonnánál nehezeb...
A pihenés fontosságáról: vezetési idő 2 sofőr eset... Az Európai Unió pontosan megállapítja a vezetési és pihenőidő szabályait. Nem véletlenül azok a számok szerepelnek a meghatározásban, amelyek, így érd...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
Mi az a Ro-La? A Ro-La vagy RoLa a német Rollende Landstrasse kifejezés rövidítése, amely magyarul gördülő országutat jelent. Kombinált szállítási mód, amelynek célj...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!