A GKI képzés egyedülálló és hasznos része a szimulátoros oktatás, melynek köszönhetően a járművezető biztonságos körülmények között sajátíthatja el a közlekedési vészhelyzetek elhárítását. Ezeket a veszélyes szituációkat – például köd, csúszós úttest, figyelmetlen gyalogosok stb. – “élesben” is gyakorolhatná a sofőr, ám a szimulátor segítségével anélkül válhat rutinos és magabiztos vezetővé, hogy veszélyeztetné saját maga, a közlekedés többi résztvevője, illetve a gépjármű épségét. A kezdő járművezetők mellett a gyakorlottabb GKI végzettségű sofőröknek is szükségük van arra, hogy felkészüljenek ezekre a helyzetekre, hiszen lehet, hogy nyugodt körülmények között simábban vezetik a járművet, de ha nem éltek át még hasonlóan rizikós szituációkat, nem tudhatják, hogyan reagálnának rájuk.

GKI tanfolyam - szimulátoros oktatás

GKI tanfolyam – szimulátoros oktatás

A GKI szimulátor számos veszélyes helyzetet képes megjeleníteni

A GKI tanfolyam részét képező szimulátoros oktatás során a járművezető anélkül háríthatja el a vészhelyzeteket, hogy a jármű sérülésével, felborulásával, gumikopással, üzemanyagköltséggel vagy személyi sérüléssel kellene számolnia. A GKI szimulátor számos veszélyes helyzetet képes megjeleníteni, az elsőbbségadás tábla mögül kihajtó járműtől kezdve az esős vagy havas időn és a csúszós aszfalton keresztül a körültekintés nélkül az útra lépő gyalogosig. A GKI szimulátorba programozott 160 kilométernyi úthálózat jóvoltából a lakott területen, az országúton és az autópályán való vezetést egyaránt gyakorolhatja a sofőr.

A sofőrök a baloldali közlekedést is begyakorolhatják

A kedvezőtlen időjárási viszonyok mellett azt is megtanulhatják a sofőrök, hogyan vezethetnek biztonságosan baloldali közlekedési rendszerben – és ezért még csak Angliába sem kell elutazniuk. A kezdő járművezetők mellett azon GKI végzettségű sofőröknek szintén ajánlott részt venniük a szimulátoros oktatáson, akik régebben szerezték meg a C vagy D kategóriás jogosítványt. Ha szívesen felfrissítené tudását, jelentkezzen most GKI tanfolyamunkra!

Hasonló cikkek

Büntetik, ha nincs GKI Lassan nyolc éve lesz, hogy kötelezővé tették a GKI kártyát, no persze azoknak, akik hivatásos sofőrként teherautót kívánnak vezetni. A GKI, ha esetle...
Árufuvarozás az EU-ban 3,5 t-nál nagyobb járművekk... Közúti árutovábbítási engedély A 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet rendelet hatálya alá többek között a 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművek,...
Mi a különbség a vezetésközi szünet és a pihenő fo... Ahhoz, hogy megértsük a pihenőidő illetve vezetésközi szünet szabályait, először vessünk egy pillantást a vezetési idő és a pihenés szabályaira! A pih...
Hölgyeknek is nyitott a pálya! 2. rész A cikksorozat első részében azt kezdtük el fejtegetni, hogy a hölgyek hogy érezhetik magukat és mennyire lehetnek sikeresek az alapvetően férfias szak...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!