A közúti szállításban a rakomány rögzítése többféle módon is történhet – ezek közül érdemes mindig a legcélszerűbbet kiválasztani a balesetek megelőzése, valamint az áru biztonsága érdekében.

Rakományrögzítés tanfolyam

Rakományrögzítés tanfolyam

A torlaszolásos rögzítés

Mint ahogy a neve is mutatja, a torlaszolásos rögzítés azt jelenti, hogy az árut egy rögzített elemhez illesztik – ez éppúgy lehet a jármű felépítménye (oldalfalak, homlokfalak), mint a rakoncák, vagy a különféle párnázóanyagok: támasztó- és rögzítőfák, légzsákok, de akár rakodólapok is.

A torlaszolásos rögzítés akkor lesz igazán hatékony, amennyiben a rakomány darabjai mind egymáshoz, mind pedig a torlaszolóelemhez tökéletesen illeszkednek, ennek hiányában párnázóanyagokkal kell kitölteni a réseket.

Kötözéses rögzítés

A kötözéses rögzítés annyit jelent, hogy az áru összefogását láncok, hevederek és egyéb, erre alkalmas anyagok alkalmazásával érik el, ami egyúttal a rakomány elmozdulását is megakadályozza.

A kötözés lehet leszorításos, hurkos, továbbá ferde kötözés, illetve ezek tetszőleges kombinációja. A leszorításos kötözés esetén a kötözőeszköz az áru tetejére kerül, ami így megakadályozza, hogy a rakomány elcsússzon vagy felbillenjen.

A hurkos kötözés esetén a rakomány a jármű egyik oldalához kerül rögzítésre, ezáltal az áru nem tud elcsúszni a másik irányba. Ha a hurkos kötözést mindkét irányban alkalmazzák, a rakomány garantáltan nem borul majd föl.

Torlaszolásos és kötözéses rögzítés kombinálása

Természetesen a torlaszolásos rögzítés a kötözéses rögzítéssel együtt is alkalmazható, attól függően, hogy milyen rakományt szállítunk – kerekes jármű fuvarozása esetén például kifejezetten ajánlott a két mód kombinálása.

Rakományrögzítő képzés

Iskolánkban megfelelő létszám esetén indít rakományrögzítő tanfolyamot, melynek keretében az iskola saját tulajdonú felépítményen tanulják meg a hallgatók a rakományrögzítés fortélyait.

Hasonló cikkek

GKI tanfolyam Budapesten A hatályos jogszabályok értelmében már nem elég csupán "C" vagy "D" kategóriás jogosítvánnyal rendelkezni – azoknak, akik autóbuszt, vagy 3,5 tonnánál...
A gépjárművezetők magas fokon képzettek Korábban már volt szó ezen a blogon arról, hogy a gépjárművezetőknek milyen papírokra van szüksége ahhoz, hogy törvényesen, a szabályoknak és az előír...
Útdíjak az EU-ban Ha valaki nemzetközi fuvarozással foglalkozik, akkor fontos, hogy tisztában legyen vele, melyik országban milyen szabályok vonatkoznak az autópályák h...
A gépkocsivezetők pihenőidejének EU-s szabályzása... Az 561/2006 EU rendelet értelmében 2007. április 11-étől jelentős változások történtek a közúti személy- és áruszállításban. A sofőröknek nemcsak GKI ...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!