A közúti szállításban a rakomány rögzítése többféle módon is történhet – ezek közül érdemes mindig a legcélszerűbbet kiválasztani a balesetek megelőzése, valamint az áru biztonsága érdekében.

Rakományrögzítés tanfolyam

Rakományrögzítés tanfolyam

A torlaszolásos rögzítés

Mint ahogy a neve is mutatja, a torlaszolásos rögzítés azt jelenti, hogy az árut egy rögzített elemhez illesztik – ez éppúgy lehet a jármű felépítménye (oldalfalak, homlokfalak), mint a rakoncák, vagy a különféle párnázóanyagok: támasztó- és rögzítőfák, légzsákok, de akár rakodólapok is.

A torlaszolásos rögzítés akkor lesz igazán hatékony, amennyiben a rakomány darabjai mind egymáshoz, mind pedig a torlaszolóelemhez tökéletesen illeszkednek, ennek hiányában párnázóanyagokkal kell kitölteni a réseket.

Kötözéses rögzítés

A kötözéses rögzítés annyit jelent, hogy az áru összefogását láncok, hevederek és egyéb, erre alkalmas anyagok alkalmazásával érik el, ami egyúttal a rakomány elmozdulását is megakadályozza.

A kötözés lehet leszorításos, hurkos, továbbá ferde kötözés, illetve ezek tetszőleges kombinációja. A leszorításos kötözés esetén a kötözőeszköz az áru tetejére kerül, ami így megakadályozza, hogy a rakomány elcsússzon vagy felbillenjen.

A hurkos kötözés esetén a rakomány a jármű egyik oldalához kerül rögzítésre, ezáltal az áru nem tud elcsúszni a másik irányba. Ha a hurkos kötözést mindkét irányban alkalmazzák, a rakomány garantáltan nem borul majd föl.

Torlaszolásos és kötözéses rögzítés kombinálása

Természetesen a torlaszolásos rögzítés a kötözéses rögzítéssel együtt is alkalmazható, attól függően, hogy milyen rakományt szállítunk – kerekes jármű fuvarozása esetén például kifejezetten ajánlott a két mód kombinálása.

Rakományrögzítő képzés

Iskolánkban megfelelő létszám esetén indít rakományrögzítő tanfolyamot, melynek keretében az iskola saját tulajdonú felépítményen tanulják meg a hallgatók a rakományrögzítés fortélyait.

Hasonló cikkek

A pihenés fontosságáról: vezetési idő 2 sofőr eset... Az Európai Unió pontosan megállapítja a vezetési és pihenőidő szabályait. Nem véletlenül azok a számok szerepelnek a meghatározásban, amelyek, így érd...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
Elveszett tachográf chipkártya pótlása Az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135/98/EK Európai Uniós Rendelet, valamint a 35/2006. (V...
Hölgyeknek is nyitott a pálya! Évtizedek óta erősödő tendencia, hogy a korábban kifejezetten férfiasnak gondolt szakmákban – pl. különféle járművek vezetői: vonat, repülő, kamion, t...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!