Az 1985. december 20-i 3821/85/EGK Tanácsi Rendelet és az azt módosító 1998. szeptember 24-i 2135/98/EK Európai Uniós Rendelet, valamint a 35/2006. (VI. 15.) GKM rendelet hatálya alá tartozó gépjárműveket a gépjárművezető digitális tachográf kártya nélkül nem vezethet. Ellenkező esetben az Európai Unió tagállamaiban igen komoly (akár több ezer eurós) büntetésre is számíthat.

Digitális tachográf chipkártya

Digitális tachográf chipkártya

Ha valami történik a kártyával

Ha a sofőr digitális tachográf chipkártyája megsérül, ellopják vagy meghibásodik maximum 15 napig közlekedhet nélküle. (Az ellenőrző szerv – ha fennáll a hamisítás gyanúja, ha valaki nem a saját nevére kiadott kártyát használja – egy ellenőrzés során a digitális tachográf kártyát bevonhatja.)

Ezen időszak alatt, minden egyes elindulás előtt ki kell nyomtatni a a tachográf nyomtatóján a gépkocsi adatait, majd erre a nyomatra kell felvezetnie a a saját azonosítóit (neve, járművezetői kártyája száma és/vagy vezetői engedélyének száma).

Az út befejeztével az eltöltött időtartamokról szóló listát ismét ki kell nyomtatnia (út időtartama, pihenőidő, egyéb munka időtartama, rendelkezésre állás), majd erre is fel kell vezetni a sofőr azonosítására alkalmas adatokat. A kinyomtatott papírok mindegyikét a sofőrnek alá kell írnia.

A kártya pótlása

A digitális tachográf kártyát a Kormányhivatal lakóhely szerint illetékes megyei (budapesti) Közlekedési Felügyeleténél lehet igényelni. Ehhez formanyomtatvány kitöltése szükséges, amelybe felvitt adatok pontosságának és helyességének igazolása személyi okmányokkal (személyigazolvány, útlevél, vezetői engedély) történik. Ez utóbbiakról fénymásolat készül, amelyet a kérvényhez csatolnak. Továbbá szükséges a vezetői engedély másolata és a lakcímkártya másolata is.

A hatósági eljárás díját (gépjárművezetői, üzembentartói, műhelykártya esetén 7.700 forint) a Közlekedési Felügyelőség pénztárába kell befizetni.

A kibocsájtott kártya 5 évre érvényes.

Hasonló cikkek

A helyes rakományrögzítés 10 alapszabálya Vannak bizonyos szabályok, amelyeknek a szállított áru jellegétől függetlenül teljesülniük kell a rakományrögzítésnél ahhoz, hogy a rakomány biztonság...
Külföldön, belföldön… Az európai gazdaság legfőbb húzóereje továbbra is Németország, ahol sok más szakma mellett, folyamatosan hiány van nemzetközi gépkocsivezetőből is, de...
Kettő az egyben Nyáron is több GKI alapképzés indul, köztük az összevont járművezetői alapképzés, melyet azoknak kell elvégezni, akik közúton C1, C1+E, C, C+E kategór...
GKI tanfolyam Budapesten A hatályos jogszabályok értelmében már nem elég csupán "C" vagy "D" kategóriás jogosítvánnyal rendelkezni – azoknak, akik autóbuszt, vagy 3,5 tonnánál...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!