Az európai gazdaság legfőbb húzóereje továbbra is Németország, ahol sok más szakma mellett, folyamatosan hiány van nemzetközi gépkocsivezetőből is, de a közeli Ausztriában, sőt hazánkban is hasonló a helyzet. A nemzetközi gépkocsivezető szinte már hiányszakma.

Külföldön, belföldön… - a nemzetközi gépkocsivezető

Külföldön, belföldön… – a nemzetközi gépkocsivezető

Az alapképzés elvégzésének nincsen különösebb feltétele, bárki jelentkezhet, aki C1, C1+E, C, C+E kategóriájú és D1, D1+E, D, D+E kategóriájú – vagy ezekkel egyenértékűnek elismert – vezetői engedéllyel rendelkezik. Illetőleg vagy EGT-állam állampolgárnak kell lenni, vagy Magyarországon bejegyzett munkáltatónál kell dolgozni. Mivel a külföldi és belföldi vállalatok is emberhiánnyal küzdenek, így nemzetközi gépkocsivezetői bérezés is ehhez igazodik, ha valaki bírja a monotonitást és még vezetni is szeret, az keresve se találhatna jobb szakmát. Mivel a megszerzett GKI igazolvány egész Európában érvényes, így az említett Németországban, vagy Ausztriában – vagy bármelyik másik országban – is kényelmesen lehet munkát vállalni nemzetközi gépkocsivezetőként.

Mindent tudás az utakon

A tanfolyam menete mindössze négy nap, ami után nemzetközi gépkocsivezetői vizsgát kell tenni. Maga a vizsga írásbeli és gyakorlati részből áll és a hatóság által kijelölt időpontban történik. Sok egyéb mellett a tanagyag része a járművezetéshez kapcsolódó gépkocsivezetői ismeretek, a különböző előírások alkalmazása vagy a biztonsági szabályokon alapuló ésszerű vezetés. A pár napos kurzus mindenre felkészít, amit egy nemzetközi gépkocsivezetőnek tudnia kell. Pontosabban idegennyelv ismeretre sajnos nem, de annak sem kell megijednie, aki nem beszél angolul vagy németül, mivel a nemzetközi gépkocsivezetői munkához elegendő a nagyon csekély szókincs is.

Hasonló cikkek

A megfelelő árurögzítés fontossága Az áruszállítás csak akkor történhet meg biztonságosan, ha a rakomány megfelelően rögzítésre kerül. A kérdés már csak az, hogy mi is a megfelelő rögzí...
GKI tehergépkocsi vezetői alapképzés A tehergépkocsi vezetői alapképzés megszerzésére kötelezett minden, a közúti közlekedésben részt venni szándékozó, C, C1, alapkategóriájú vagy C+E, C1...
Hölgyeknek is nyitott a pálya! 2. rész A cikksorozat első részében azt kezdtük el fejtegetni, hogy a hölgyek hogy érezhetik magukat és mennyire lehetnek sikeresek az alapvetően férfias szak...
GKI tanfolyam Budapesten Amikor valaki úgy dönt, hogy hivatásszerűen szeretne sofőrködéssel foglalkozni, legyen az tehergépkocsi, vagy autóbusz vezetése, akkor a szükséges típ...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!