Ahhoz, hogy valaki árufuvarozó vagy autóbuszvezető legyen GKI vizsga szükséges, mindkét szakma esetében van alaptanfolyam és továbbképzés is: mivel a GKI vizsga öt évig érvényes, utána meg kell újítani, hogy jogszerűen végezhessük a munkákat.

Biztonságban az utakon

Biztonságban az utakon

Az utóbbi sokaknak nincsen ínyére, mivel rutinból megy már a munka, és ha egyszer letettük a GKI vizsgát, akkor utána minek újra bajlódni vele, leginkább csak időpocsékolásnak tűnik a dolog. Azért ez nem egészen így van, ennyi erővel a sima jogosítványt se kellene megújítani bizonyos időközönként, hanem örökéletre szólna. A GKI vizsgát megelőző továbbképzésen, egyrészt meg kell ismeri a változó előírásokat és szabályokat, ami öt év alatt bizony nem is olyan kevés, a szabályszerű munkavégzéshez azonban szükséges. Másrészt fontos felfrissíteni a biztonsági szabályokon alapuló ésszerű vezetéshez kapcsolódó ismereteket is, hiszen egy autóbuszvezető vagy egy tehergépkocsi vezető felelősséggel tartozik másokért is.

Egészség és biztonság

Az ismeret felújítás része továbbá, ami így természetesen a GKI vizsga része is, az egészségügyi ismeretek, ennek célja, hogy adott esetben szakszerűen tudjunk segíteni a közlekedésben résztvevő és bajbajutott embereken. Aki került már ilyen szituációba, az tudja mennyire fontos. Ezen túlmenően a szerviz, és a logisztika is a továbbképzés része, hogy mindenki minél szakszerűbben tudja végezni a munkáját. Maga a tanfolyam ugyan rövid, de a GKI vizsgán való részvétel kötelező, ennek hiányában senki nem folytathatja tovább jogszerűen a munkáját, a magas büntetéseket pedig célszerűbb elkerülni.

Hasonló cikkek

GKI tanfolyam Budapesten GKI tanfolyam Budapesten és számos vidéki városban is indul, de sajnos nem mindenütt. Sokan nincsenek abban a szerencsés helyzetben, hogy közvetlenül ...
A helyes rakományrögzítés 10 alapszabálya Vannak bizonyos szabályok, amelyeknek a szállított áru jellegétől függetlenül teljesülniük kell a rakományrögzítésnél ahhoz, hogy a rakomány biztonság...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
Tehergépkocsi-vezetői képzés Európában egységes tematikájú személyfuvarozási GKI-s oktatásunk a 261/2011 (XII.07.) Korm. számú rendelet 20. §.(1) c) pontja, 21.§-a, és a 2. számú ...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!