Bár 2013. szeptember 10. óta kizárólag egy a szakmai képesítést igazoló GKI kártya birtokában lehet buszt vezetni; 2014. július végi adatok szerint a sofőrök negyedének még mindig nincs GKI kártyája.

2013 szeptembere óta nem lehet GKI kártya nélkül buszt vezetni

Egy 2007-ben hatályba lépett rendelkezés szerint a buszvezetői jogosítványt 2009 után megszerző sofőröknek részt kell venniük egy szakmai alapképzésen ahhoz, hogy hivatalosan is buszsofőrként dolgozhassanak. Illetve, legalább 5 évente meg kell ismételniük a továbbképzést, ami rövidített tanfolyamot és könnyített vizsgát jelent (Csak teszteket kell kitölteni.). A türelmi idő 2013. szeptember 10-én járt le; azaz a szabályok szerint azóta nem vezethet buszt olyan sofőr, aki nem szerezte meg a GKI igazolványt. Ebből a szempontból mindegy, hogy a D1, a D1+E, a D vagy a D+E kategóriás jogosítvánnyal rendelkező buszvezető belföldre vagy külföldre szállít utasokat; illetve, hogy tevékenységét egy cég alkalmazottjaiként vagy vállalkozóként végzi.

GKI kártya

GKI kártya

Kinek nem kell GKI kártya?

Nincs szüksége GKI kártyára annak a sofőrnek, aki olyan járművet vezet, amely valamilyen rendvédelmi szerv, a tűzoltóság, a katasztrófavédelem vagy a honvédség tulajdona; sebessége legfeljebb 45 km/h; forgalombiztonsági vizsgálat alatt áll; gépjárművezető-képzésre használják; vagy nem vesz részt a közúti közlekedésben. Minden más esetben azonban szükség van a GKI kártyára. Ennek ellenére 2014 júliusának végéig 30 ezer sofőr még mindig nem tette le ezt a vizsgát. Amennyiben a fentiek alapján önnek is szüksége van GKI igazolványra mindennapi tevékenységéhez, azonban a tanfolyamot még nem végezte el, jelentkezzen most hozzánk! Ha már megszerezte a GKI kártyát, mindössze az 5 évente esedékes továbbképzés érdekli, tanfolyamot hallgathat és vizsgát is tehet nálunk.

 

Hasonló cikkek

Biztonságban az utakon Ahhoz, hogy valaki árufuvarozó vagy autóbuszvezető legyen GKI vizsga szükséges, mindkét szakma esetében van alaptanfolyam és továbbképzés is: mivel a ...
A gépkocsivezetők pihenőidejének EU-s szabályzása... Az 561/2006 EU rendelet értelmében 2007. április 11-étől jelentős változások történtek a közúti személy- és áruszállításban. A sofőröknek nemcsak GKI ...
Árufuvarozás az EU-ban 3,5 t-nál nagyobb járművekk... Közúti árutovábbítási engedély A 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet rendelet hatálya alá többek között a 3,5 tonna össztömeget meghaladó gépjárművek,...
A taxizás feltételei Már sokszor írtunk róla, de most is a legfontosabbal kezdjük: személytaxis személyszállító gépkocsivezetői képesítést annak kell megszereznie, aki „B”...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Instagram-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!