Vannak bizonyos szabályok, amelyeknek a szállított áru jellegétől függetlenül teljesülniük kell a rakományrögzítésnél ahhoz, hogy a rakomány biztonságban célba érjen. Ezeket a szállítmányozással foglalkozó vállalkozónak mindig szem előtt kell tartania. A helyes rakományrögzítés elengedhetetlen, hiszen a nem megfelelően rögzített áru haladás, hirtelen fékezés vagy kanyarodás közben leeshet a szállítójárműről, forgalmi torlódást, személyi sérülést vagy akár halálos balesetet okozva. Az alábbi tíz szabályt mindenképp be kell tartania szállítmányozás során.

Gépkocsivezetői kiegészítő képzés - Rakományrögzítés

Gépkocsivezetői kiegészítő képzés – Rakományrögzítés

  1. A jármű megrakodása előtt ellenőrizze, hogy a jármű, illetve a rakományrögzítő felszerelések épek-e
  2. Az áru rögzítését úgy végezze el, hogy ez ne tudjon elmozdulni vagy leesni
  3. Határozza meg, melyik rögzítési módszer az ideális az adott rakományhoz, például a leszorításos lekötözés vagy a torlaszolás
  4. Ellenőrizze, hogy az alkalmazott rakományrögzítő felszerelések megfelelnek-e a szállítás közben várható körülményeknek
  5. Bizonyosodjon meg róla, hogy a rakományrögzítő felszerelés alkalmazásakor a gyártói ajánlások teljesülnek-e
  6. Be- és kirakodáskor ellenőrizze, hogy a rakomány súlyeloszlása egyenletes-e
  7. Bizonyosodjon meg róla, hogy a rögzítési mód nem okoz kárt a rakományban
  8. Használjon a rakományrögzítést segítő eszközöket, például pántokat vagy közbetéteket
  9. Amikor csak lehetséges, ellenőrizze az áru rögzítését útközben
  10. Vezetés közben igyekezzen elkerülni az erős fékezést és a hirtelen irányváltozást

Ha nem biztos benne, hogy rendelkezik-e a helyes rakományrögzítéshez szükséges ismeretekkel, vagy tisztában van-e az aktuális előírásokkal, érdemes elvégeznie egynapos gépkocsivezetői kiegészítő képzésünket, a rakományrögzítés tanfolyamot, ahol elsajátíthatja többek közt, hogyan tegyen eleget a közúti járműveken alkalmazott rakományrögzítő eszközökről szóló MSZ EN 12195-1 szabványban leírtaknak, illetve a magyar és európai szabványoknak. Jelentkezzen most képzésünkre!

 

Hasonló cikkek

A gépkocsivezetők pihenőidejének EU-s szabályzása... Az 561/2006 EU rendelet értelmében 2007. április 11-étől jelentős változások történtek a közúti személy- és áruszállításban. A sofőröknek nemcsak GKI ...
Belgiumban büntetik a sofőröket, ha a vezetőfülkéb... Belgiumban a hatóság megbünteti azon gépkocsisofőröket, akik 45 órás heti pihenőidejüket a vezetőfülkében töltik el. Az új, 2014. június 21-én hatályb...
Autóbusszal belvárosban és külföldön Ahhoz, hogy valaki jogszerűen vezessen autóbuszt közúton a D1, D1+E, D, D+E kategóriájú vezetői engedély mellett GKI vizsgát is kell tennie, no meg el...
Ki alkalmas a taxis vállalkozói munkára? Nem elég, ha van jogosítványa, és szeret vezetni; ahhoz, hogy taxis vállalkozóként dolgozhasson, további feltételeknek is teljesülniük kell. Taxi gép...

Minden vélemény számít!

Ossza meg velünk a gondolatait, véleményét a cikkel kapcsolatban vagy ha kérdése van, tegye fel őket a hozzászólásokban itt vagy a közösségi médiákon! Ha tetszett a cikkünk, like-oljon minket Facebook-on, kövessen Google+-on vagy Twitter-en, hogy ne maradjon le a legfrissebb hírekről, akciókról és cikkekről a jövőben sem!